Terugblik van de Napolitaanse kerststal in Museum Catharijneconvent

13-01-2023 | 14:33

Beste Adoptant,

Hoewel de rode lopers alweer zijn opgerold, galmen de voetstappen nog na in het pandhof naast het museum en in de kathedraal. Ontzettend veel mensen - meer dan we durfden te hopen -  wisten de afgelopen weken de weg naar de mooiste kerststal van Nederland te vinden. Om de vitrines heen was er vaak sprake van net zo’n ‘barokke drukte’ als in de miniatuurwereld achter glas!

We blikken graag samen met jou terug aan de hand een selectie foto's. Van restauratie tot presentatie, een aantal hoogtepunten in beeld:

Nog in restauratie: een van de engelen . Foto door: Liesbeth van Ravels

De kerststal in opbouw. Foto door: Femke Lockefeer

De opening van de Napolitaanse kerststal in de kathedraal. Foto door: Thijs Huizer

De opening van de Napolitaanse kerststal. Foto door: Thijs Huizer

Het sterrenbord met de namen van alle koning-, engel-, Maria- en Heilige familie-Adoptanten. Foto door: Thijs Huizer

'Barokke drukte' om de vitrines heen. Foto door: Femke Lockefeer

‘Het pandhof met kerstbomenbos en voorbereidende presentatie’. Foto door: Thijs Huizer

Ook voor de jongste bezoekers. Foto door: Femke Lockefeer

Deze 'losse module' gaat weer terug naar het depot. Foto door: Micha Leeflang